اهمیت نرخ تازه سازی یا Refresh Rate در نمایشگر؛ مانیتورهای 120 هرتز در برابر 60 هرتز؛
نوشته شده توسط : سلما دادگر

نرخ بروزرسانی یا Refresh Rate، تعداد فریم‌هایی است که یک تلویزیون (یا هر نمایشگری) می‌تواند در هر ثانیه به نمایش بگذارد. واحد شمارش نرخ بروزرسانی هرتز است که آن را به عنوان واحد اندازه‌گیری فرکانس نیز می‌توان مطرح کرد. به عنوان مثال تلویزیونی که دارای نرخ بروزرسانی 60 هرتزی است قادر است در هر ثانیه 60 تصویر یا عکس پیاپی را به نمایش بگذارد. با ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با تفاوت‌ رفرش ریت نمایشگرهای تلویزیون آشنا کنیم.

تفاوت‌ رفرش ریت 60 هرتز تلویزیون با 120هرتز

اگر فکر می‌کنید که با افزایش نرخ بروزرسانی نمایشگر از 60 هرتز به 120 هرتز، شاهد تفاوت عمده‌ در نحوه نمایش تصاویر  خواهید بود، باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. چرا که با یک مقایسه ساده متوجه خواهید شد که افزایش نرخ بروزرسانی تقریباً هیچ کمکی به بهبود کیفیت تصاویر در حال پخش نخواهد کرد.

عوامل زیادی در بهبود کیفیت محتوای در حال پخش وجود دارد. به صورت تئوری، با دو برابر شدن رفرش ریت تصویر، تاری تصاویر در اثر Motion Blurنصف خواهد شد! نکته مهمی که نباید فراموش شود این است که تصاویر دریافتی توسط تلویزیون نیز باید نرخ بروزرسانی 120 هرتزی داشته باشد. در حال حاضر، تقریباً هیچ منبعی، از نرخ بروزرسانی 120 هرتزی برای ارسال اطلاعات ویدیویی استفاده نمی‌کند.

60 هرتز بهتر است یا 120 هرتز؟

با این تفاسیر باید بگوییم: در اکثر مواقع تصاویر دریافتی توسط تلویزیون‌ها، دارای نرخ بروزرسانی 60 فریم بر ثانیه هستند! پس شاهد هیچ تفاوتی بین تصویر پخش شده در تلویزیون با رفرش ریت 60 و 120 هرتزی نخواهید بود. این تلویزیون‌ها، در بهترین شرایط تنها قادرند خود را با نرخ بروزرسانی منبع وفق داده و ویدیوهای دریافتی را با نرخ فریم اصلی به نمایش بگذارند.

برای خواندن اداممه مطالب لینک زیر را فشار دهید:

اهمیت نرخ تازه سازی یا Refresh Rate در نمایشگر؛ مانیتورهای 120 هرتز در برابر 60 هرتز؛





:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: